Sunday, December 4, 2011

Bismillahirahmanirahim, assalamualaikum. Sorry kalau tak suka saya post pasal neh. #Cuma berdoa. Ya Allah kuatkan qylaa Ya Allah. Buat masa neh qylaa kena jadi kuat. Kuatkan qylaa Ya Allah! Yea qylaa memang kuat pun, kenapa nak lagi kuat? Takkkk! Kena kuat lagi dari sekarang neh >,< Qylaa lemah sangat sekarang neh. Tapi qylaa kena kuat! Ya Allah tabahkan aku. Yeaa qylaa dah mengalah, mengalah sangat-sangat! Sekarang neh qylaa hanya berharap. Berharap sangat-sangat, itu jea qylaa mampu buat setakat neh. Qylaa give-up! Qylaa give-up! Urrghhhhhh give-up sangat-sangat! Tapi kenapa? Arghhhh! Hmp qylaa bawak mengucap please! Someone please ada dengan qylaa sekarang nehh, aku harap kau :'( Tengok tuhh, ok aku berharap lagi. Ya Allah, sabar qylaa. Kau akan okay nanti. Tapi nanti tuu bilaaaaaa? Aihhhh kali neh aku tak nangis, tengok tuuu aku kuat tauu! Tapi aku kuat sekejap jea, percaya laa. Aku neh sebenarnya hati lembut tau. Lembut sangat, aku tak suka marah-marah orang, tak suka benci-benci orang, tak suka lah gaduh-gaduh neh. Tapi kalau takdea semua tuh bukan nama kehidupan kan? Ramai cakap dunia ini kejam! Aihh mana ada kejam laa, dunia ini indah :) Banyak halangan, rintangan, pengorbanan semuanya lahh! Dunia mesti ada cinta kann? Cintakan bumi, cintakan haiwan, cintakan tumbuh-tumbuhan. Yeaa aku jujur aku cintakan semua tuuu! Kalau takdea semua tuh nak duduk mana? Nak makan apa? Aku cinta semua tuu. Dulu time kecik-kecik selalu dengar umi cakap setiap insan yang dilahirkan di dunia neh, semuanya ada pasangan. Pasangan masing-masing, jodoh masing-masing. Tengok tuhhhh, aku punya lah percaya ayat umi bagi neh sampai umur aku sekang nak masuk 15 tahun. Sekejapnya Ya Allah :'( Banyak lagi yang tersirat dalam hati qylaa neh, tapi tak perlu nak cerita semuanya dalam blog. Biar jea laa aku sorang jea yang tahu semua tuh. Sekarang neh aku hanya berharap, aku doakan semuanya kembali macam biasa. Ya Allah aku berharap sangat neh :'( Mesti ada yang pelik kan kenapa aku macam nehh? Hhahaha aku akan okayy, jangan risau :') Cinta orang? Hmp yeaa tuh memang ada dalam semua kamus hidup manusia kan? Ok aku tahu kalau cintakan bumi, haiwan, tumbuh-tumbuhan neh kadang-kadang ada. Kejap ada kejap hilang. Tapi kalau cintakan manusia? Acano tuu? Ada yang kejap ada, kejap hilang jugak keaa? Example* coulpe then break, tuh maksudnya kejap ada kejap hilang. Memang macam tuu kea? Perlu kea ada break tuu? Kalau kejap ada then selamanya ada tak boleh? Ada kann mcm tuu? Ya Allah manusia perlukan manusia jugak, bukan perasaan dengki, kecewa, terkilan, tertekan, terrrr. Errr tak boleh fikir, sorry. Tapi susah nak cakap kann. Ok ramai yang ada pasangan tuu kan. Cakap loveyoutoo, loveyouthree, i sayang you, you sayang i. Aihh macam-macam. Kalau betul sayangkan orang tuh, tak cakap pun boleh perasan kan orang tuh sayang kita kea tak kan? Bukan dengan ayat jea tauu kita boleh percaya seratus peratus dengan orang tuu. Jangan percaya sangat, tapi kalau dah nampak yang orang tuu ikhlas sayang kita tak salah laa kalau kita pun ikhlas sayang orang tuh kan? Jangan laa kita dah nampak bnyak mana orang tuh sayang kita tapi kita still sakitkan hati orang tuu. Sayang kea namanya tuu? Ok memang kalau couple neh, takdea gaduh-gaduh maknanya bukan couple laa tu kan. Tapi kalau gaduh tuu perlu kea gaduh berterusan mcm tuu jea? Gaduh sikit-sikit sudah laa.Sekarang neh kasi tunjuk sikit sayang kau tuh kat dia mcm mana, hmp rindunyaa Ya Allah. Berharap sangat esok dia mcs aku. Aihh mata merah dah neh. Hmp lelaki perempuan. Rasanya lelaki neh jangan laa benci sangat dekat perempuan yea. Perempuan neh laa yang boleh lembutkan hati lelaki, keraskan hati lelaki. Aihhh jiwang siuut akuu! Hahhaha gelak laa sama-sama, tengah sedih nehh :'( **Muehhehe masam, saya rindu awak sangat-sangat, saya harap awak rindu saya jugak. Yeaa awak mesti tak kasi saya mengaharap kan? Tapi tak salah wak kalau saya mengaharap benda yang baik. Saya bukan mengaharap benda yang tak elok datang pun wak. Saya nak benda yang tak elok neh pergi, pergi jauh-jauh. Jangan kacau kita lagi, tapi awak benda tak elok neh datang lagi. Saya nak halau tapi saya lemah. Saya kuat tau awak, tapi cuma saya neh lemah. Ayat kuat dengan lemah, saya selalu sebut kan? Maybe sebab neh, benda yang tak elok tuh makin semangat nak datang kacau kita, kan awak? Kuat dengan lemah. Susah sangat saya nak explain dua ayat neh. Saya rasa saya kuat nak jaga diri saya sendiri, tapi disebabkan tuh jugak saya jadi lemah. Macam neh kea maksud saya nak cakap kat awak? Saya tak tahu awak, saya mintak maaf. Saya tak dapat nak bagitahu awak apa yang saya rasa sekarang neh. Saya cuma harap, kita jadi macam dulu. Saya taknak lupa awak, jadi setiap kali saya update saya selitkan pasal awak. Sikit pun jadi laa, asalkan saya tak lupa awak. Awak tak marah kan masam? Masamm, i still need you :'( Maafkan saya kalau saya ada buat salah dengan awak, tak kira besar kea kecik. Maafkan saya eaa? Sini nak peluk awak kejap, ehh takmau kejap nak lamaa! Muehehhehe hmmmmmmmm! Ya Allah, rindunya kat awak Khairul. Hihhihi okbyee. Sadaqallahulazim, assalamualaikum.